Sport Bikes banner

Opony: porównanie między 160 a 180?

24K views 18 replies 12 participants last post by  ejjfunw  
#1 ·
Szukałem właśnie rzetelnego porównania opon 160 i 180. Zauważyłem, że fz6 ma opony 180, a fz6r 160. Wszelkie informacje na temat tego, dlaczego tak może być, byłyby również mile widziane.
 
#3 ·
Dla najlepszego prowadzenia potrzebujesz najwęższej opony, która utrzyma moc. Im szersza opona, tym trudniej jest złożyć motocykl w zakręt. Z drugiej strony, nie chciałbyś opony 160 w motocyklu 1000cc ss, ponieważ będzie ona kręcić się w kółko.
 
#7 ·
So it really just depends on the power of the bike?
Tak i nie. Jak wspomniał Bush, częściowo zależy to od konstrukcji roweru i jego przeznaczenia. Ale moc też odgrywa rolę. Jak powiedziałem wcześniej, węższa opona jest łatwiejsza do skręcania, ale także łatwiejsza do obracania. Projektanci szukają kompromisu między oponą, która jest wystarczająco szeroka, aby zarządzać mocą roweru, a taką, która jest wystarczająco wąska, aby rower dobrze się prowadził. Opony są ciężkie i odporne na zmianę kierunku, ponieważ się obracają.
 
#6 ·
Zależy to od tego, do czego rower jest przeznaczony. Powodem, dla którego FZ6R potrzebuje 160, a nie 180, jest to, że tak zaprojektowali go projektanci. Może to powodować problemy z łańcuchem lub wahaczem, powodować dziwaczne prowadzenie lub utrudniać składanie się w zakręt.
 
#9 ·
6r nie potrzebuje 180, aby robić to, do czego został zaprojektowany. Jest to motocykl dla początkujących, którego właściciele prawdopodobnie nie będą modyfikować, aby uzyskać dużą moc ani doprowadzić go do granic możliwości. Jest również tańszy w produkcji i wymianie, jak stalowy wahacz w porównaniu do aluminiowego. Właściciel fz6 jest bardziej zainteresowany osiągami i prawdopodobnie ma większe doświadczenie w jeździe i będzie bardziej wykorzystywał umiejętności prowadzenia niż typowy właściciel 6r.
 
#10 ·
ROZMIARY opon seryjnych są ustawione na określoną liczbę mm, aby umożliwić motocyklowi jak największą zwrotność ORAZ zaakceptować moc przekazywaną na drogę.... stąd szersze opony dla motocykli o większej mocy. Wszystko po tym to tylko kolejny konkurs na mierzenie penisa...
 
#11 ·
Prostą odpowiedzią jest, jaki rozmiar koła jest w rowerze, co sprowadza się do tego, co inni mówili o tym, do czego rower został zaprojektowany. 180-tki są przeznaczone do koła o szerokości 5,5". 160-tki są przeznaczone do koła o szerokości 4,5". Tak, jest pewien margines błędu, gdy ludzie decydują się na jeden rozmiar opony w górę lub w dół, ale wtedy pojawiają się problemy z deformacją opony, gdy ściskasz lub rozciągasz oponę, aby pasowała do obręczy, do której nie została zaprojektowana. Dla niektórych osób to żaden problem, ale dla mnie byłby.
 
#18 ·
Prosta odpowiedź brzmi: jaki rozmiar koła jest w rowerze, co sprowadza się do tego, co inni mówili o tym, do czego rower został zaprojektowany. 180-tki są przeznaczone do koła o szerokości 5,5". 160-tki są przeznaczone do koła o szerokości 4,5". Tak, jest pewien margines błędu, gdy ludzie decydują się na zwiększenie lub zmniejszenie rozmiaru o jeden, ale wtedy pojawiają się problemy z deformacją opony, gdy ściskasz lub rozciągasz oponę, aby pasowała do obręczy, do której nie została zaprojektowana. Dla niektórych osób to żaden problem, ale dla mnie byłby.
Dobrze powiedziane. Cokolwiek było w standardzie w twoim rowerze, możesz iść plus lub minus 10 mm, ale to wszystko. Nie chcesz przesadzać, idąc dalej. Przejście z 160 na 180 to za dużo.
 
#15 ·
ok, może coś przeoczyłem, ale czy FZ6 i FZ6R zasadniczo nie są tym samym motocyklem z różnymi nadwoziami? Wszyscy cały czas mówicie o różnicach w prowadzeniu i mocy, ale kiedy mówimy o tym, że główną różnicą są panele nadwozia, to nie ma to większego sensu.
Nie każdy aspekt motocykla jest funkcjonalny...

Czasami marketing też odgrywa rolę. Czytałem, że projektując hypermotarda, inżynierowie Ducati chcieli użyć tylko jednej tarczy do przedniego hamulca. Zdecydowali się na podwójny układ, ponieważ tego chcieli ludzie, a nie dlatego, że motocykl tego potrzebował.
 
#17 ·
Jak wspomniano wcześniej, wszystko jest kwestią równowagi - projektanci ważą potencjalną moc silnika i uwzględniają jego zapotrzebowanie na trakcję w stosunku do ogólnej pożądanej zwinności motocykla.