Szukałem właśnie rzetelnego porównania opon 160 i 180. Zauważyłem, że fz6 ma opony 180, a fz6r 160. Wszelkie informacje na temat tego, dlaczego tak może być, byłyby również mile widziane.
Tak i nie. Jak wspomniał Bush, częściowo zależy to od konstrukcji roweru i jego przeznaczenia. Ale moc też odgrywa rolę. Jak powiedziałem wcześniej, węższa opona jest łatwiejsza do skręcania, ale także łatwiejsza do obracania. Projektanci szukają kompromisu między oponą, która jest wystarczająco szeroka, aby zarządzać mocą roweru, a taką, która jest wystarczająco wąska, aby rower dobrze się prowadził. Opony są ciężkie i odporne na zmianę kierunku, ponieważ się obracają.So it really just depends on the power of the bike?
Dobrze powiedziane. Cokolwiek było w standardzie w twoim rowerze, możesz iść plus lub minus 10 mm, ale to wszystko. Nie chcesz przesadzać, idąc dalej. Przejście z 160 na 180 to za dużo.Prosta odpowiedź brzmi: jaki rozmiar koła jest w rowerze, co sprowadza się do tego, co inni mówili o tym, do czego rower został zaprojektowany. 180-tki są przeznaczone do koła o szerokości 5,5". 160-tki są przeznaczone do koła o szerokości 4,5". Tak, jest pewien margines błędu, gdy ludzie decydują się na zwiększenie lub zmniejszenie rozmiaru o jeden, ale wtedy pojawiają się problemy z deformacją opony, gdy ściskasz lub rozciągasz oponę, aby pasowała do obręczy, do której nie została zaprojektowana. Dla niektórych osób to żaden problem, ale dla mnie byłby.
Nie każdy aspekt motocykla jest funkcjonalny...ok, może coś przeoczyłem, ale czy FZ6 i FZ6R zasadniczo nie są tym samym motocyklem z różnymi nadwoziami? Wszyscy cały czas mówicie o różnicach w prowadzeniu i mocy, ale kiedy mówimy o tym, że główną różnicą są panele nadwozia, to nie ma to większego sensu.