Sport Bikes banner

Is het veilig om een fiets in een appartement te bewaren?

49K views 38 replies 25 participants last post by  bonbon  
#1 ·
Dus ik verhuis volgende maand naar een appartement. Ik wilde gewoon weten of het veilig is om de fiets in het appartement te houden of dat ik me zorgen moet maken over brandvoorschriften en andere dingen.

#6 ·
Ik parkeer de mijne binnen. Ik denk dat zowat iedereen in mijn gebouw weet dat ik hem binnen bewaar. Gistermiddag haalde ik hem eruit en de man boven me liep de trap af en begon te lachen en vroeg of ik hulp nodig had. Ik antwoordde alleen maar: "Nee, doe het elke dag." Hij zei dat zijn vrouw hem had verteld: "Weet je dat de jongen beneden een motorfiets daarbinnen heeft?!" Toen zei hij: "Ik dacht dat ze shit zag!" Er werd een brief verspreid naar ons complex door de directie waarin stond dat het tegen de regels was om "gemotoriseerde voertuigen" binnen het appartement te houden, inclusief maar niet beperkt tot motorfietsen. Het was een onderdeel van de nieuwe bewonersparkeerstickers die ze verspreidden voor een deal die ze hadden gesloten met een bergingsdienst. Denk je dat ik mijn motorfiets buiten een appartementencomplex laat staan?! Geketend, gealarmeerd, schijfvergrendeld, afgedekt? Fuck 'Em!

#9 ·
Het is in strijd met de brandvoorschriften en je wordt eruit gezet als je gepakt wordt en de manager is een klootzak. Bovendien zijn de gasdampen een rotzooi. Schijt eraan, ik zou in het beton boren en een ooganker met betonepoxy laten zinken en het met een kabelslot vastzetten. Ik zou de mijne na Daytona en het gasdampincident nooit meer binnen zetten. We waren urenlang duizelig en ik had het hele weekend hoofdpijn.

#14 ·
blown1989saleen said:
:eek:nfloor de foto's van jullie motoren IN jullie appartementen zijn geweldig!!!!! Ik wou dat ik ermee weg kon komen. Ik moet mijn motor in een van die mini-opslaggarages bewaren :pisson
Woon je in een appartement??? Heb je dat kleine garageding gewoon op een parkeerplaats gegooid of wat??? Ik heb dit wel eens horen voorstellen, maar nooit geweten dat het daadwerkelijk gebeurde.

#15 ·
De benzinedampen kunnen hoofdpijn veroorzaken, maar niet in de buurt van de hoofdpijn die je zou krijgen als een oven diezelfde dampen zou ontsteken. Er zijn redenen waarom dit meestal illegaal is. Maar als je de hele tijd alle ramen openhoudt, is het misschien wel oké. :)

#16 ·
Ik heb minstens 2 jaar lang één fiets in mijn appartement gehad, geen problemen. Je zou alleen dampen moeten ruiken als de afdichting van de tankdop lekt of als je een benzinekraan hebt die lekt. De enige keer dat ik benzine rook, was toen ik een lekkende benzinekraan had en benzine de carburateurs overstroomde en op mijn vloer lekte.

#19 ·
MT Wallet said:
Ik denk dat het makkelijker zou zijn om een fiets schoon te maken als hij binnen staat.
Nu zouden appartementbeheerders het echt niet prettig vinden als iemand binnen een waterslang gebruikt. :eek:nfloor

#24 ·
Zolang je er niet in begint, komt het goed. Vraag geen toestemming aan je huisbaas, want in welke staat je ook verkeert, het antwoord zal nee zijn. Dus ga je gang en doe het, en als ze er iets over zeggen, kun je onwetendheid veinzen, maar als je het van tevoren vraagt en het toch doet, kunnen ze je eruit zetten.

#26 ·
Ik bewaarde de mijne altijd binnen totdat ik een huis met een garage kocht. Ik merkte dat mijn fietsen veel schoner bleven als ik dat deed, want als ik er de hele tijd naar moest kijken, poetste en reinigde ik ze constant. Bovendien is het een behoorlijk goed gespreksonderwerp tijdens het eten.